Adio cuvintelor de care se leaga diferentele de culoare ale rasei umane. Ca atare, adio alb, adio negru! Traiasca galbenul, cel putin pana la noi ordine!

Grupul L’Oréal a decis să elimine cuvintele alb/albire, din descrierea produselor sale destinate tratarii pielii”.

Gigantul francez al produselor cosmetice a anuntat acest lucru in ultimul weekend al lunii iunie, printr-un comunicat de presa publicat in limba engleza, fara a oferi alte detalii, in special amanuntul conform caruia produsele in cauza vor fi sau nu indepartate imediat din rafturile magazinelor.

Aceasta decizie vine la scurt timp dupa cea a filialei americane Unilever, care a ales sa-si redenumeasca crema de tratare si curatare a pielii comercializata sub numele de “Fair & Lovely”.

Compania anglo-olandeza a promis sa nu mai foloseasca cuvantul „Fair” (adica clar), deoarece sustine ca este „angajata in totalitatea ei sa celebreze toate tonurile pielii”.

Uriasul american „Johnson si Johnson” a decis sa mearga mai departe decat ceilalti, interzicand recent vanzarea substantelor stralucitoare pe pietele din Asia si Orientul Mijlociu.

In schimb, alte mari companii au ales o alta strategie, aceea a donatiilor. Apple, spre exemplu, a lansat o initiativa de „echitate rasiala si dreptate”, in valoare de 100 de milioane de dolari americani, destinati educatiei, asociatiilor si afacerilor detinute in SUA de oameni de culoare.

La randul ei, PepsiCo, a anuntat un plan de 400 de milioane de dolari americani pentru urmatorii cinci ani „pentru a sprijini comunitatile de culoare in a-si creste reprezentarea” in cadrul societatii.

Scara protestelor anti-rasiste, provocata de moartea lui George Floyd, un afro-american asfixiat la finele lunii mai de catre un ofiter alb de politie din Minneapolis, pune presiune asupra afacerilor marilor companii. Cateva grupuri americane si-au anunțat deja intentia de a-si schimba identitatea vizuala, cum ar fi cazul celebrei „Mars”, care a anuntat ca intentioneaza sa schimbe vechiul sau orez vandut sub titulatura de „Uncle Ben”, avand pe pachet chipul unui batran de culoare.

en-gb.facebook.com/Vechile marci ale trecutului pot fi date uitarii deja. Chiar daca erau foarte apreciate de catre clienti. Gustul se schimba peste noapte sau chiar peste zi!
Spread the love
Share: